
De Grote Clubactie is voorbij, en nog nooit haalden zo veel verenigingen, zo veel geld op binnen onze sport. Zo’n 150 clubs in heel Nederland verkochten ruim 135.000 loten. Daarmee verdienden ze méér dan 400.000 euro, waarmee zij hun club mooier en sterker voor de toekomst kunnen maken.
Ongeveer 6.000 mensen gingen eropuit om de Grote Clubactie-loten te verkopen voor hun verenigingen. Zij zorgden ervoor dat verenigingen gemiddeld ongeveer 2.200 euro ophaalden, waarvan 80 procent direct naar de vereniging gaat. Uitschieters van dit jaar waren BS Leiden (+/- 8500 euro) en Batouwe Basketball en Utrecht Basketball (beiden meer dan 7000 euro).
Met de opbrengsten van de Grote Clubactie kunnen verenigingen zelf kijken hoe zij die het best in kunnen zetten. Clubs kopen vaak nieuwe basketballen of wedstrijdkleding, gebruiken het om toernooien op te zetten, jeugdkampen te organiseren of simpelweg de zaal vaker te huren. Kortom: het geld komt altijd goed terecht.
Caroline Stevens, Accountmanager bij de NBB: “De Grote Clubactie is voor basketbalverenigingen een unieke kans: het versterkt de financiële basis, vergroot de betrokkenheid binnen de community en maakt het mogelijk te investeren in groei, ontwikkeling en toegankelijk basketball voor iedereen — een kans die je als club simpelweg niet mag missen.”
De Nederlandse Basketball Bond is De Grote Clubactie, alle deelnemende verenigingen én alle vrijwilligers dankbaar. Jullie hebben de sport weer een stukje vooruit geholpen.
