
De Nederlandse Basketball Bond is trots op partner Samsung voor het winnen van verschillende ‘SponsorRingen’: de awards die jaarlijks worden uitgereikt voor de beste, meest impactvolle sponsorcampagnes en -activaties in (onder andere) de sport. Samsung viel met de campagne rondom ‘ShotControl’ twee keer in de prijzen.
De eerste prijs, in de categorie ‘Sport’ ging naar de gehele ShotControl-campagne. ShotControl is een technische innovatie waarmee de Nederlandse 3×3 basketballers feedback op hun schoten krijgen. Op die manier maakt de innovatie van Samsung de spelers beter.
Uit het juryrapport: “Hoe laat je technologie scoren in de sport? Samsung doet het wederom. Met hulp van AI, data en een flinke dosis visie.” En: “Samsung laat zien hoe innovatie daadwerkelijk een sport verder kan brengen.”
Een tweede SponsorRing ging naar dezelfde campagne. In de categorie ‘Beste gebruik van ROI/Business Case’ liet Samsung zien wat investeringen in de campagne het merk opbrachten op het gebied van onder andere naamsbekendheid, koopoverweging en eigenaarstrots.
Michiel van Elk, Head of Marketing bij de Nederlandse Basketball Bond: ““Basketball is meer dan emotie en beleving – het is ook een sport van data. Daarom past een oplossing als ShotControl perfect bij de sport. Het is mooi om te zien hoe Samsung zich op deze manier verbindt aan basketball, via innovatie die de sport slimmer kan maken en waardevolle inzichten biedt. We hopen dat dit soort samenwerkingen de weg opent naar nieuwe projecten waarin we samen met merken de sport verder laten groeien – en tegelijkertijd bijdragen aan een sterke, inclusieve community rondom basketball.”
Bijdragen aan fanbeleving en prestaties
Rene Vlaanderen van bureau Star/p, dat de NBB aan Samsung koppelde en meedacht over de campagne: “Wij vinden het vooral geweldig dat dit een breakthrough is voor de basketbalsport. Dat is waar wij voor staan: impact maken voor de sport. Met deze campagne is dat geweldig gelukt.”
Dat ziet ook Gerben van Walt Meijer, Head of Marketing bij Samsung: “”Sport brengt mensen samen en niets is menselijker dan de emoties die bij sport komen kijken. Dat we als innovatief bedrijf bij kunnen dragen aan de fanbeleving én aan de daadwerkelijke prestaties op het veld is fantastisch! Toepassingen als ShotControl maken een groot deel uit van de toekomst van sport. Deze awards laten zien dat we met Samsung voorop lopen in deze revolutie en dat we dat goed over weten te brengen.”
𝘖𝘱 𝘥𝘦 𝘧𝘰𝘵𝘰 𝘎𝘦𝘳𝘣𝘦𝘯 𝘥𝘦 𝘞𝘢𝘭𝘵 𝘔𝘦𝘪𝘫𝘦𝘳 𝘷𝘢𝘯 𝘚𝘢𝘮𝘴𝘶𝘯𝘨, 𝘙𝘦𝘯𝘦 𝘝𝘭𝘢𝘢𝘯𝘥𝘦𝘳𝘦𝘯 (𝘚𝘵𝘢𝘳/𝘗), 3𝘹3’𝘦𝘳 𝘞𝘰𝘳𝘵𝘩𝘺 𝘥𝘦 𝘑𝘰𝘯𝘨 𝘦𝘯 𝘙𝘪𝘤𝘩𝘢𝘳𝘥 𝘙𝘰𝘦𝘴𝘵 𝘷𝘢𝘯 𝘳𝘦𝘤𝘭𝘢𝘮𝘦𝘣𝘶𝘳𝘦𝘢𝘶 𝘊𝘩𝘦𝘪𝘭